Hotele w Polsce

Obecnie w Polsce tendencja w rozwoju tej branży przedstawia się następująco. Rozwój hotelarstwa zmierza w kierunku powstawania luksusowych hoteli.

Hotele w Polsce
fot. Dmitry Kalinovsky, Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc. /shutterstock.com

Hotel to obiekt turystyczny wchodzący w skład całej infrastruktury turystycznej. Przybywając w hotelu, do jego podstawowych zadań zaliczamy: zaspokojenie potrzeb wypoczynku, noclegu, wyżywienia, utrzymania higieny osobistej, ochrony zdrowia i mienia, łączności z otoczeniem oraz rozrywek kulturalnych. Wszystkie wymienione aspekty powinien spełnić każdy hotel, lecz nie zawsze tak się dzieje. Aby odróżnić od siebie standard usług wprowadzono specjalne oznakowania, zwane gwiazdkami. Wyróżnia się hotele począwszy od jednogwiazdkowych aż po hotele pięciogwiazdkowe.

Obecnie w Polsce tendencja w rozwoju tej branży przedstawia się następująco. Rozwój hotelarstwa zmierza w kierunku powstawania luksusowych hoteli, gdyż tego rodzaju przedsięwzięcia finansują na ogół międzynarodowe sieci hotelowe. Szczególnie popularne stały się hotele SPA, gdzie oprócz zaspokojenia podstawowych potrzeb, można również przejść szereg zabiegów kosmetycznych, upiększających czy leczniczych. Lecz niestety w ten sposób powstaje coraz mniej obiektów o średnim standardzie. Hotele w Polsce mimo wszystko z roku na rok dobrze sobie radzą, choć wciąż jest za mało zagranicznej klienteli, która należy do znacznie zamożniejszej grupy turystów.

W ostatnich latach powstały w naszym kraju takie sieci jak: Radisson SAS, Satrwood (z marką Sheraton), Holiday Inn, Best Western czy Qubus. Natomiast pośród hoteli o niższych standardach weszły na rynek takie obiekty jak: Campanile i Ibis. Niezmienną popularnością w Polsce cieszą się hotele trzygwiazdkowe, czyli te o średnim standardzie dostępne niemal na każdą kieszeń.

Tagi: hotele hotele w Polsce hotel hotelarstwo hotelarstwo w Polsce luksusowe hotele hotele SPA

Data publikacji: 2008-05-30 | Liczba wyświetleń: 3537